5 Ekim 2016 Çarşamba

Ekşi Mayalı Ekmek


Ekşi Mayalı Ekmek



 
                            Tam Buğday Unu İle Yapılmış                Siyez Unu İle Yapılmış 
                                  Ekşi Mayalı Ekmek                            Ekşi Mayalı Ekmek 
  

Ekşi mayanız ile ekmek yapmak çok kolay. İlk olarak önceden hazırladığınız mayanızı tekrardan kullanmak için hazırlamayı unutmayın.  Ekşi mayanızı tekrardan hazırlamak için devam 

Ekmeğiniz için mazemeler
4 su bardağı organic tam buğday unu (İsterseniz Siyez unuda kullanabilirsiniz yada çavdar yarım yarım da koyabilirsiniz. 2 bardak buğday unu 2 bardak çavdar. Tercih size kalmıştır. )
1.5 su bardağı ekşi maya (Ekşi maya tarifi için devam)
2 su bardağı ılık su
1 çorba kaşığı kaya tuzu
1 tatlı kalığı pekmez veya bal

Bütün malzemeleri derin bir kaba koyup yavaş yavaş karıştırarak yoğurabilirsiniz. Ama ben unumu koyuyorum ortasını açıp içine mayamı tuzumu ve pekmez veya balımı koyuyorum ve ılık suyu yavaş yavaş ekleyerek bir yandan da karıştırıyorum. 10 dakika hamurumu güzelce yoğuruyorum. Hamurunuzun elinize yapışmamsı için eliniz ara sıra ıslatın. Bunu ben yanıma bir kap alıp içine içme suyu koyarak yapıyorum.

Hamurunuzu güzelce yoğurduktan sonar ekmek kalıbına koyun.Dilerseniz kalıbın içine yağlı kağıtta koyabilirsiniz. Bir de daha önce ki ekmek tarifimde dediğim gibi ince dikdörtgen bir kap  kullanıyorum. Veya kek kalıbında da güzel oluyor. Çok kalın döktüğümde içi tam istediğim gibi pişmediğim için bir kek kalıbı kullanıyorsam yarısına kadar koyuyorum.
Yalnız hamurunuzdan bir sonra ki ekmek için bir çay bardağı hamur alıp ayırmayı unutmayın. Ayırdığınız bu hamuru nasıl saklayacağınızı aşağıda yazacağım. 

Hamurunuzu kalıba döktükten sonar üstünü ıslak elle düzeltiyorum. Üzerini pamuklu bezle kapatıp bekliyorum. Ilık bir yere koyarsanız hamurunuz daha güzel kabaracaktır. Çok sıcak bir günde güneş ışığı değil ama sonbahar ve ilkbahar mevsimlerinde akşam güneşi olabilir yada peteğin yakınına koyabilirsiniz.
Hamurunuzun kabarması evin sıcaklığına bağlı 4 saat sürebilir. Daha da uzun sürebilir. Ben bazen sabah hazırlıyorum akşam eve geldiğimde fırına veriyorum. Veya akşam hazırlayıp sabah fırına veriyorum. 

Fırınızı önceden 200 (turbo 180) derecede ısıtın. İçine de su dolu metal bir kap koyun. Ekmeğinizi fırına koymadan önce de üzerine elinizle su serpin. Ekmeğinizi fırının alttan ikinci rafına yerleştirin. 10 dakika sonra fırın ısısını 180 (turbo 160) dereceye düşürün. 40-50 dakika pişirin.
Daha önce de söylemiştim süre fırından fırına değişiyor. Bu sebepten ekmeğinizin piştiğini en iyi siz anlayacaksınız. Ekmeğinizin üzerine vurduğunuzda tok bir ses geliyorsa pişmiştir. Bir bıçak yardım ile de anlayabilirisiniz.  Bıcağınızı batırıp çıkardığınızda ucu yapış yapış hamur olmuyorsa pişmiştir. Bazen ufak bir parça keserekte baktığım oluyor.

Ekmeğiniz piştikten sonra kalıptan çıkarıp hava alabileceği bir yerde ılınmaya bırakın. Pamuklu beze sararak muhafaza edebilirsin.


Artık Ekşi Mayalı ekmeğinizin afiyetle yiyebilirsiniz.

Ayırdığınız hamuru bir sonra ki ekmek için saklamadan önce beslemeniz gerekiyor. Ekşi Mayanızı Saklamadan önce yapamanız gerekenler devam 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder